Native advertising

Native öppnarnya dörrar för erkommunikation.

 

Native Advertising, ofta förkortat Native, är annonser som är utformade på ett redaktionellt sätt. Det betyder att de dels ser ut som redaktionellt material (även om de alltid är tydligt märkta med ”Annons”), dels att innehållet strävar efter att följa övrigt material i tidningen eller på sajten.

 

Varför Native?

Redaktionella annonser ger er som annonsör möjlighet att berätta er historia i en form och ett sammanhang som läsarna känner igen sig i. Dagens Samhälle erbjuder en unikt trovärdig och relevant miljö för ert material. Innehållet och perspektivet väljer ni själva – lyft en fråga inför valet 2018, berätta om lyckade projekt eller lösningar tillsammans med en kommun eller ett landsting. Använd Native till att belysa en produkt eller tjänst lite mer utförligt, visa hur den kan skapa en bättre, mer effektiv och lönsam välfärd.

 

Hur går det till?

Väljer ni Native Advertising i Dagens Samhälle projektleder vi er igenom hela processen. En checklista hjälper er att förmedla till oss vad ni vill säga. Erfarna skribenter, väl insatta i hur den offentliga marknaden fungerar, skapar sedan innehållet i dialog med er.

Vad ingår?

Projektledning och produktion (intervju, text och layout) samt äganderätt till materialet. En artikelannons (helsida) i tidningen Dagens Samhälle samt publicering under en hel vecka på dagenssamhalle.se.

Vad kostar det?

85.000 kr exkl moms.

Tilägg?

Vi kan hjälpa till att driva mer trafik till er annonsering genom att sponsra artiklarna på Facebook och Instagram. Dagens Samhälle har unika förstahandsdata om målgruppen. Vi kan även optimera sökmarknadsföringen via Google.

Case: Så här hjälpte vi Microsoft.

Läs mer om vårt Native-erbjudande här.